רישיון לאופנוע לבעלי רישיון נהיגה במכונית

הוספת רישיון רכיבה בסיסי לבעלי רישיונות נהיגה במכונית אינה מסובכת, ודורשת בעיקר מבחן שליטה קטר במגרש סגור

מי שמחזיק ברישיון נהיגה למכונית נוסעים ("דרגה B") במשך 3 שנים או יותר יכול לקבל רישיון נהיגה בסיסי באופנוע (דרגה A2) בהליך קצר ופשוט. רישיון כזה מאפשר לרכוב על אופנוע בהספק של עד 14.6 כוחות סוס (מה שמכונה בלשון העם "רישיון ל-125 סמ"ק").

 

 

המבחן היחיד שצריך לעבור לצורך הוספת רישיון נהיגה A2 הוא מבחן שליטה קצר במגרש סגור, והפרוצדורה לצורך זה מתחילה במילוי טופס בקשה לרישיון נהיגה באתר האינטרנט של משרד התחבורה. לאחר מכן יש לגשת אל אחת מחנויות האופטיקה שבהן מצטלמים ומבצעים בדיקת עיניים. 

אין חובה לבצע שיעורי נהיגה לפני המבחן, ובכל זאת מומלץ לעשות זאת, מה גם שלצורך המבחן צריך להירשם בבית ספר ללימוד נהיגה וצריך גם אופנוע שמורשה לצורך ביצוע הטסט עצמו.

המבחן, כאמור, הוא "מבחן שליטה" קצר ולא קשה, והוא נערך במגרש סגור שעליו מסומנים סימונים שונים. במבחן זה נדרשים הנבחנים להפגין שליטה בכלי במהירויות נמוכות יחסית, ובכלל זה לבצע "שמיניות" בתחום של מלבן מבלי לחרוג מגבולותיו, וכן סלאלום בין קווים, נסיעה איטית בקו ישר בין שני קווים, וכן פעולות בלימה והאצה – והכל מבלי לחרוג מן הקווים.

כל מי שרוכב על אופניים לא יתקשה לשלוט בקטנוע אוטומטי, שעליו נערך המבחן, אבל בכל מקרה מומלץ לבצע מספר קטן של שיעורים ולתרגל שליטה, תאוצה, בלימה באמצעות כל אחד מן הבלמים, ושימוש ברגלית המרכזית וברגלית הצד של הקטנוע. 

מבחני שליטה מבוצעים כמעט מידי יום על-ידי בוחנים שעובדים עבור זכיין פרטי, ולפני שניגשים למבחן יש להירשם בבית הספר, לשלם אגרת מבחן ולהזמין מועד לבחינה. אל המבחן עצמו יש להגיע עם תעודת זהות, תעודת חוגר או קצין, או דרכון.

‎‫יש לכם שאלות בנושא רישיון? צריכים עזרה בהוצאת הרישיון?
אל תהססו - פנו אלינו עוד היום!‬‎

יש לך רישיון לרכב?
נהדר, הדרך לאופנוע התקצרה!

כתבות אחרונות

האופנוע הראשון שלי

יש הרבה מאד סיבות להתחיל לרכוב על אופנוע או קטנוע, אבל על שלוש מהן אי אפשר להתאפק מלספר לך – אם כי לא נתיימר לסדר

גלילה לראש העמוד