כמה עולה להוציא רישיון נהיגה לאופנוע?

תחבורה דו-גלגלית צריכה להיות עממית ומשתלמת כלכלית, וברוב האספקטים שלה היא באמת כזאת. אופנוע, ככלי רכב, שוקל מעט מאד ביחס למכונית ולכן הוא הרבה יותר יעיל אנרגטית וחסכוני בדלק (או בחשמל, בכלים חשמליים). כמובן שאופנוע פותר הרבה מאד בעיות חניה, וכל עוד שמחנים אותו באופן שלא מפריע להולכי רגל ושאר משתמשי הדרך – הוא חוסך גם לא מעט כסף בסעיף זה. גם עלויות הרישוי של אופנוע נמוכות מאד ביחס למכונית, וכך גם עלות מבחן הרישוי השנתי שלו.

כמובן שהרווח הגדול ביותר משימוש באופנוע או קטנוע הוא חיסכון אדיר בזמן – גם בזכות היותו "חולץ פקקים" וגם בזכות העובדה שאין צורך לבזבז זמן רב בחיפוש אחר חניה.

 

 

כדי לרכוב על אופנוע או קטנוע נדרש רישיון, ועלות ההוצאה שלו תלויה בראש ובראשונה בשאלה אם זה הרישיון הראשון שלך – ואז צריך לעבור את כל תהליך הלימוד מהתחלה, או שזה שדרוג לרישיון נהיגה במכונית, שכבר מצוי בידך. אגב, גם מי שצריך להשקיע כעת קצת יותר מפני שרישיון האופנוע שלו הוא רישיון ראשון, יחסוך בהמשך את הכסף ואת כאב הראש כאשר יחפוץ להוציא רישיון נהיגה במכונית.

שלב התיאוריה

לימוד תיאוריה מבוצע לרוב עצמאית, לכן הוא חינמי, ואפשר להיעזר גם בשפע של אתרי אינטרנט ללימוד תיאוריה – שם יש חלקים חינמיים וחלקים בתשלום.
עלות מבחן התיאוריה, אשר מבוצע על-ידי זכיינים, עומדת כעת על 49 ש"ח (42 ש"ח באילת). מי שעמד בהצלחה במבחן יכול להשתמש בו במשך 3 שנים, וכמובן שכל בחינה נוספת מחייבת לשלם אגרה חדשה. כמובן שמי שמחזיק ברישיון נהיגה במכונית פטור ממבחן תיאוריה.

הטופס הירוק

בעבר היה נהוג למלא את "הטופס הירוק" (שנקרא רש"ל 18) בחנויות האופטיקה, ושלב זה בוטל ובמקומו יש למלא "בקשה להוצאת רישיון נהיגה" באתר האינטרנט של משרד התחבורה. צילום לרישיון ובדיקת ראיה מבוצעים באחת מתחנות הצילום שמורשות על-ידי משרד התחבורה, וזה כרוך בתשלום של 50 שקלים.

מי שהוציא רישיון נהיגה למכונית בשלוש השנים האחרונות פטור מבחינת תיאוריה אבל צריך לבצע מבחן מעשי בנוסף למבחן השליטה. לעומת זאת מי שמחזיק ברישיון למכונית במשך יותר משלוש שנים ורוצה להוציא רישיון A2 לא צריך לבצע מבחן מעשי (על כביש ציבורי) אלא רק מבחן שליטה במגרש. בשני המקרים התהליך מתחיל עם מילוי "בקשה להוצאת רישיון נהיגה" ובדיקת ראיה שעולה, כאמור, 50 שקלים.

השלב הבא, שלב הלימוד המעשי, תלוי בסוג הרישיון ובבית הספר, ומחירים אלה הם מחירי שוק שלא נתונים לפיקוח ברמת העקרון, מחירו של שיעור נהיגה בודד נע בדרך כלל בין 100-120 ש"ח בהתאם למיקום בית הספר ולסוג האופנוע / קטנוע. מספר השיעורים משתנה בהתאם לקצב ההתקדמות של כל תלמיד, וגם לסוג הרישיון: מי שנדרש למבחן שליטה בלבד יזדקק לרוב לפחות שיעורים מאשר נהג חדש שלא התנסה בנהיגה בכלל.

ישנם בתי ספר ומורים לנהיגה שמלמדים "בקבלנות", כלומר עד להגשה לטסט ולא משנה כמה שיעורים לנדרשים לצורך זה, ומחירי השוק לעסקה כזאת נעים סביב ה-2000-2400 ש"ח.

כך או אחרת, לכך יש להוסיף כ-400 ש"ח תמורת "העמדת רכב" למבחן המעשי (אגב, מחיר "העמדת רכב" במבחן למכונית הוא מחיר מפוקח בסך 229 ש"ח). כמובן שמי שנכשל בטסט וצריך להיבחן שוב נדרש לשלם אגרה נוספת, כמו גם את מחיר העמדת הרכב למבחן.

‎‫‎‫אופנועים, מורים, ציוד, תיאוריה, מבחנים וכל מה שרציתם לדעת -
פשוט תשאלו. אנחנו כאן כדי לענות!‬‎‬‎

יש לכם שאלות? צריכים פירוט נוסף?
השאירו פרטים ונחזור אליכם:

כתבות אחרונות

האופנוע הראשון שלי

יש הרבה מאד סיבות להתחיל לרכוב על אופנוע או קטנוע, אבל על שלוש מהן אי אפשר להתאפק מלספר לך – אם כי לא נתיימר לסדר

גלילה לראש העמוד