מבחן תיאוריה לאופנוע

נקדים ונאמר שכל מי שמחזיק ברישיון נהיגה למכונית או לאופנוע לא צריך לעבור מחדש את מבחן התיאוריה, ושמבחן התיאוריה עצמו זהה לאופנוע ולמכונית נוסעים, כלומר שמי שעבר אותו בהצלחה יכול להשתמש בכך לשני סוגי הרישיונות.

במהלך מבחן התיאוריה נדרשים הנבחנים לענות על 30 "שאלות אמריקניות" מתוך מאגר של כ-1,200 שאלות. לא מיותר להזהיר שחלק מן השאלות מנוסחות כאילו נלקחו מתחום מבחני הלוגיקה במקום  מתחום לימוד הנהיגה או תקנות התעבורה. לכן רצוי מאד להתאמן ככל שאפשר באתרי האינטרנט שמציעים לימוד תיאוריה בחינם או תמורת דמי מנוי.

כדי לעבור את מבחן התיאוריה יש להשיב נכון על 24 מתוך 30 השאלות, וזאת בתוך 40 דקות. אפשר לבחור בנוסח של המבחן בעברית, ערבית, רוסית, אמהרית, אנגלית וצרפתית. עולים חדשים או תושבי ישראל שלא דוברים אף אחת מן השפות האלה, או אנשים שסובלים מדיסלקציה, יכולים לבקש ולקבל אישור למבחן קולי ובו עליהם לענות נכון על 25 מתוך 30 השאלות פרטים מלאים באתר האינטרנט של משרד התחבורה.

כל מאגר שאלות התיאוריה של משרד התחבורה נמצא באתר של המשרד, כך שאפשר לעבור גם עליהן ולהתאמן, אבל בוודאי שלא יזיק ללמוד את החומר התיאורטי כדי להבין את חוקי התנועה, ולא רק לגשת למבחן ב"שיטת מצליח". ישנם לא מעט אתרים פרטיים שמציעים שיטות שונות של לימוד תיאוריה בתשלום, ויש גם את מה שמתיימר להיות הספר הרשמי של מדינת ישראל ללימוד תיאוריה, ונחסוך מכם את געתנו המקצועית הלא מאד חיובית לגביו.

 

 

יודגש שכדי להיבחן בבחינת התיאוריה לא מספיק להירשם באתר ולהזמין מועד מבחן אצל הזכיין, אלא צריך לעבור קודם לכן במשרד הרישוי – לאחר תיאום מראש של התור שם – כדי להחתים את "הטופס הירוק". לפני שמגיעים לאחד האתרים שבהם מבוצעת הבחינה יש להירשם מראש באתר האינטרנט של המשרד ולשלם שם אגרה בסך 63 שקלים.

עם הכניסה למבחן יש להזדהות באמצעות תעודת זהות, דרכון או תעודת חוגר/קצין. מותר  להיבחן החל מגיל 15 וחצי, אבל מתחת לגיל 17 נדרש אישור הורים. מיד לאחר סיום הבחינה אפשר לגשת אל עמדת הרישום במקום ולקבל את תוצאותיה. מי שנכשל המבחן יכול להגיע ולהיבחן שוב כבר למחרת היום, לאחר ששילם אגרה נוספת. במקרה כזה מומלץ לקרוא את תוצאות המבחן כדי להבין אילו שאלות לא נענו נכון.

תוצאה חיובית במבחן התיאוריה תקפה למשך שלוש שנים, וכך גם תוקף הבדיקה הרפואית.

‎‫‎‫אופנועים, מורים, ציוד, תיאוריה, מבחנים וכל מה שרציתם לדעת -
פשוט תשאלו. אנחנו כאן כדי לענות!‬‎‬‎

יש לכם שאלות? צריכים פירוט נוסף?
השאירו פרטים ונחזור אליכם:

כתבות אחרונות

האופנוע הראשון שלי

יש הרבה מאד סיבות להתחיל לרכוב על אופנוע או קטנוע, אבל על שלוש מהן אי אפשר להתאפק מלספר לך – אם כי לא נתיימר לסדר

גלילה לראש העמוד