הכל על רכיבה מתקדמת

שיטת לימוד הנהיגה בישראל בכלל, ובפרט על כלי רכב דו-גלגליים, לא השתנתה ולא שודרגה עוד מאז שבגלגלים היו פנימיות ולשקל קראו לירה. מה שכן השתנה, בתוך כדי שני עשורים של ליטוש והשחזה, הוא שכעת יש מי שמלמדים את בני ישראל כיצד אפשר לרכוב כמו שצריך ולא רק כדי לעבור מבחן רישוי מגוחך ולקבל רישיון. כדי לשכנע אתכם לגשת לקורס רכיבה מתקדמת אספנו ארבע סיבות, והנה הן לפניכם:

1. אם נודה על האמת, אף אחד מעולם לא לימד אתכם לרכוב. כלומר, שמו אתכם על קטנוע או אופנוע, הראו לכם היכן ידית המצערת ("גז") ואיפה הבלמים, נתנו לכם להשתחל בין "פילונים", "שמיניות" וכמה קווים מעוקלים בתוך מגרש סגור, ואז עשו איתכם סיבוב בשכונה שקרובה למגרש הטסטים. זה מה שנדרש לצורך המבחן, אז זה מה שלימדו אתכם. גם אם נמצא הצדיק בסדום שבחר להרביץ תורה בתלמידיו – ספק אם הם לא הרביצו לו בחזרה ואמרו לו להתרכז רק במה שיסייע להם לעבור את המבחן ולהתקדם הלאה בחיים.

בחיים האמיתיים, שבהם כלי גלגלי לא מספק לרוכב עליו מעטפת ביטחון מינימלית כמו פח, כריות אוויר או חגורת בטיחות – כל אחד מבין את ההבדל בין מפגש 'טמבונים' בין שתי מכוניות לבין רוכב דו-גלגלי שבודק את עמידות הבגדים שלו (במקרה הטוב) או של העור שלו (אם לא את חוזק העצמות) כנגד אספלט. אז סיבה טובה ראשונה לגשת לקורס רכיבה מתקדמת היא ההכרה בכך שרוכב צריך לדעת לרכוב הרבה יותר מכפי שנהג של מכונית חייב לדעת לנהוג (גם הוא צריך, אבל זה כבר לסרט אחר).

2. גם מי ששייך לזן הרוכבים המוכשרים שמרגישים הכי מהירים ומלוטשים, אלה שסחטו כבר ברכיבות הראשונות שלהם את קצה מעטפת היכולות של הטוסטוס המסכן, – הוא עדיין בן אדם עם אינסטינקט הפוך לזה שנחוץ כדי לרכוב על אופנוע. רק במהלך קורס רכיבה מקצועי אפשר לחוש בשינוי שעוברים – זה תמיד מתקבל בהפתעה גדולה – ולהבין את יסודות האחיזה הנכונה בכידון, ובתפעול ידית המצערת.

לגוף ולמוח שלנו יש נטייה להתכנס להרגלים מתוך נוחות, ורק כאשר שולטים בטכניקה הנכונה, שמנוגדת לאינסטינקטים, אפשר להבין את השגיאה המקורית. טכניקה זאת, אגב, נכונה לרכיבה על קטנוע זעיר שנרכש כחולץ פקקים באותה מידה שהיא מתאימה למסלול המרוצים. השכבה, בלימה ותאוצה לעולם לא יהיו עוד אפורות בעיניכם לאחר שתדעו איך לבצע אותן נכון.

3. רוב החברות שמבצעות הכשרת רכיבה מתקדמת בישראל מעסיקות צוותים של מדריכים רציניים ומקצועיים, רובם שייכים לשורה הראשונה של רוכבים מכל העולמות: מרוצי קטנועים, סופרמוטו, רוכבי שטח ורוכבי סופר-ספורט מנוסים. לא משנה עד כמה הצלחתם להתקדם עם למידה עצמית – תמיד יש גבול ליכולת להגיע להישגים בשיטה זאת. מדריכים מנוסים, שראו כבר אלפי פעמים את הטעויות האופייניות לרוכבים – יקנו לך את הבסיס המוצק שממנו תוכל להתפתח, וכל זאת בסביבה סטרילית ומבוקרת. אף סרטון ביוטיוב או לימוד בהתכתבות לא יוכלו להחליף את הידע הזה.

4. הדרכות רכיבה מתקדמות לא נועדו רק לרוכבים מתחילים אלא מותאמות לכל סוגי הכלים, ולכל הרוכבים בני כל הגילאים. היא מקנה לרוכב כלים מעשיים לרכיבה יומיומית, ואין זה מפליא, לכן, שבקורס בסיסי אופייני תפגשו ערב רב של קטנועים, אופנועי ספורט, עם קרוזרים כבדים ואופנועים רב שימושיים – וכולם מתרגלים את אותה תורה.

עלות קורס בסיסי של רכיבה מתקדמת נעה סביב ה-1,000 ש"ח וצפויה לחסוך כמעט לכל רוכב לא מעט נזקים ממוניים לאופנוע וגופניים לעצמו, אבל זאת רק הסיבה השכלתנית, והצרכנית, שמצדיקה אותה. מה שהרבה יותר חשוב הוא שכאשר עושים משהו מתוך הבנה, ובמקום להילחם באופנוע לומדים לזרום איתו ולתפעל אותו נכון – כל נסיעה הופכת לחוויה הרבה יותר ממלאת ומהנה, וגם יותר בטוחה. אז אין סיבה להתקמצן, עדיף שתפרגנו לעצמכם יום כיף כדי לבנות קשר זוגי נכון וארוך ימים בינכם לבין הכלי שלכם.

‎‫‎‫אופנועים, מורים, ציוד, תיאוריה, מבחנים וכל מה שרציתם לדעת -
פשוט תשאלו. אנחנו כאן כדי לענות!‬‎‬‎

יש לכם שאלות? צריכים פירוט נוסף?
השאירו פרטים ונחזור אליכם:

כתבות אחרונות

האופנוע הראשון שלי

יש הרבה מאד סיבות להתחיל לרכוב על אופנוע או קטנוע, אבל על שלוש מהן אי אפשר להתאפק מלספר לך – אם כי לא נתיימר לסדר

גלילה לראש העמוד